Skolforskningsinstitutet arbetar parallellt med flera systematiska översikter. När vi publicerar en systematisk översikt finns den att läsa här på webbplatsen. Den går även att beställa i tryckt format.
Publicerade översikter finns att läsa som sammanfattning, informationsblad och fullständig rapport. På webbplatsen finns även den fullständiga rapportens bilagor publicerade.
Under 2017 publicerade vi de två första översikterna: Klassrumsdialog i matematikundervisningen – matematiska samtal i helklass i grundskolan och Digitala lärresurser i matematikundervisningen. Den senare är publicerad i två delrapporter, en för förskolan och en för grund- och gymnasieskolan.
2018 publicerades ytterligare två översikter: Feedback i skrivundervisningen och Språk- och kunskapsutvecklande undervisning i det flerspråkiga klassrummet – med fokus naturvetenskap och i början av 2019 en översikt riktad till förskolan, Att genom lek stödja och stimulera barns sociala förmågor.
Jansson, T. (2013). Motivation theory in research on agile project management: A systematic literature review. Working paper. Karlstad: Karlstads universitet Fulltext
Iwaya, L. H., Voronkov, A., Martucci, L. A., Lindskog, S. & Fischer-Hübner, S. (2016). Firewall Usability and Visualization: A Systematic Literature Review. Research report. Karlstad: Karlstads universitete Fulltext
Asberg, N., Bjork, T. & Alm Lundin, D. (2020). A literature search assignment: Mobile phones, location, contact tracing and epidemics. Studentuppsats. Karlstad: Karlstads Universitet. Fulltext
Murmann, P. (2020). Information at Your Fingertips: Facilitating Usable Transparency via Privacy Notifications. Diss. Karlstad : Karlstads universitet. Fulltext
KARLSTADS UNIVERSITETSBIBLIOTEK Universitetsgatan 2, 651 87 Karlstad |
Telefon: 054-700 10 92 Öppettider |
Kontakta biblioteket
Karta |
Karlstads universitetsbibliotek
|