Psykologi

Sök i bibliotekskatalogen

Här kan du söka efter böcker som finns på Karlstads universitetsbibliotek

• Sök i bibliotekskatalogen
  • Mina lån - genom att logga in på Mina lån kan du se dina lån och när de ska återlämnas. Vi har automatiskt omlån på böcker som inte är reserverade och du får påminnelse via mail när din bok måste återlämnas. Du loggar in med ditt namn och personnummer (ÅÅMMDDXXXX) + PIN-kod.

Sök i LIBRIS

Sök i LIBRIS I Libris kan du söka böcker och annat material som finns på svenska universitets- och högskolebibliotek. Böcker från Karlstads universitet är också sökbara i LIBRIS

►  Sök i LIBRIS

Kom igång med e-böcker!

Det här behöver du veta för att kunna läsa och ladda ner e-böcker på dator eller mobil.

Andra bibliotekskataloger

Behöver du söka i andra bibliotekskataloger är det oftast enklast att börja i LIBRIS, som innehåller böcker och annat material som finns på svenska universitets- och högskolebibliotek samt en del folkbibliotek. Vi kan beställa hem material från andra bibliotek genom så kallade fjärrlån.

Uppslagsverk och lexikon

Fjärrlån

Böcker och artiklar som inte finns i biblioteket kan du beställa via fjärrlån.

Beställ artikel
Beställ bok

Mer information om fjärrlån

Metodböcker elektroniska

Sage Research Methods Online är en databas för forskningsmetodik. Innehållet hämtas från 600 böcker, uppslagsverk och handböcker.