Sociologi

Sök avhandlingar i LIBRIS

I LIBRIS kan du söka avhandlingar som finns på svenska högskole- och universitetsbibliotek.

Gör så här:

1. Sök i LIBRIS
  2. Klicka på avhandlingar i de val som finns till höger i träfflistan
  3. Då får du fram avhandlingar i ämnet

Sök forskningspublikationer & avhandlingar

DiVA
I DiVA kan du söka forskningspublikationer producerade vid ett trettiotal lärosäten i Sverige. Publikationer från Karlstads universitet finns med i DiVA.

I SwePub kan du söka avhandlingar, vetenskapliga artiklar m.m som publicerats vid svenska universitet, högskolor och myndigheter.

Sök uppsatser & examensarbeten

DiVA
I DIVA kan du söka studentuppsatser från Karlstads universitet. DIVA innehåller referenser och fulltext till B-, C- och D-uppsatser samt till examensarbeten.

Uppsök
Uppsök är en nationell uppsatsdatabas som innehåller uppsatser från svenska universitet och högskolor. Uppsatser och examensarbeten från Karlstads universitet finns också med.

Nyare avhandlingar inom sociologi