Lärarutbildning

Via biblioteket

Biblioteket har en del läromedel för grund- och gymnasieskola i sina samlingar. Detta är dock inget som är heltäckande.

• Läromedel för gymnasiet är placerade på plan 2 eller 3 under respekive ämneskod, t ex Fe för engelska och T för matematik.
  • Läromedel för grundskolan är placerade bland fackböcker för barn och ungdom på plan 2, sorterade efter ämneskod.

Det går att söka fram läromedel i bibliotekskatalogen. Antingen gör du först en fritextsökning  på ämne och begränsar dig därefter med hjälp av ämneskoden "läromedel" i vänsterspalten eller så lägger du till koden för läromedel direkt i sökningen, t ex "matematik su:läromedel".

Vet du titeln, eller del av den, så kan du såklart söka på det också, t ex "Exponent"

Via din institution

Flera ämnen här på Kau har egna samlingar av läromedel som du som student kan få titta på om det behövs för en uppgift i kursen.

Ta kontakt med lärare eller administratör på respektive ämne.

Via förlag

Många förlag skickar läromedel till studenter som behöver dem för till exempel uppsatsskrivning. Ofta kan man också få tillfällig tillgång online.

Kontakta förlagen direkt och fråga!