Välkommen till ämnesguiden för historia

Här får du tips hur du kan hitta information inom ämnet historia.

Under de olika flikarna ovan finns information och tips om böcker, hur du söker fram artiklar, avhandlingar och vad du kan tänka på när du skriver uppsats. Hittar du inte det du söker? Gå till bibliotekets webbplats

Är du distansstudent?

Då kan du ta del av bibliotekets tjänster och resurser utan att besöka biblioteket. På bibliotekets webbplats kan du läsa mer om vår service till distansstudenter.

Låna böcker på distans

Tillgång till bibliotekets e-resurser utanför campus

Skrivstöd

• Skrivhandledning
    Språklärare vid Karlstads universitet erbjuder individuell skrivhandledning till dig som vill utveckla ditt språk och få tips och råd på hur du kan förbättra ditt skrivande.
  • ClaroRead Plus talsyntes
    Med hjälp av ClaroRead Plus kan du lyssna på tidskriftsartiklar, PDF-filer med mera. Du kan även lyssna på din egen uppsats och kontrollera att det låter bra. Alla studenter kan ladda ner ClaroRead till sin egen dator.
  • StavaRex & SpellRight
    Stava Rex är ett svenskt och SpellRight ett engelskt rättstavningsprogram som är anpassade till personer med läs- och skrivsvårigheter.

Kontakta biblioteket

Välkommen att kontakta biblioteket!

Chatta med oss

Informationsdisk i Zoom

(öppen vardagar kl. 10-12)

biblioteket@kau.se