Referenser enligt APA 6 (OBS: uppdateras inte längre)

Denna anpassade svenska manual bygger på Publication manual of the American Psychological Association (6 uppl.) samt APA Style Blog http://blog.apastyle.org/

Paper presenterat på konferens

Szybek (1998) betonar...        eller      ...(Szybek, 2004).

referenslistan:

Szybek, P. (2004, September). A phenomenological re-construction of the zone of proximal development. Paper presenterat vid ECER 2004, the 2004 European Conference on Educational Research, Rethymnon, Cyprus, Greece.

Konferensbidrag utgivet som kapitel i samlingsverk

Johansson m.fl. (1998) menar vidare att...      eller    ... (Johansson m.fl., 1998).

I referenslistan:

Johansson, I., Bengtsson, K., Andersson, L.-E., & Simak, E. (1998). Flexible palatal plate in speech therapy in children with Down’s syndrome. I P. Branderud & H.Traunmüller (Red.), Fonetik 98: Proceedings. The Swedish Phonetics Conference, May 27-29 1998 (ss. 122-125). Stockholm: Stockholms universitet.