EU Europeiska unionen: EU:s institutioner och politikområden

EU:s politikområden

EU verkar på en rad olika områden – från mänskliga rättigheter, folkhälsa till transport och handel. Här får du en överblick över vad EU gör inom de olika områdena och här finns även länkar till myndigheter, lagstiftning och handlingar inom varje område.

EU-kommissionens webbsidor för:

• CORDIS är EU:s informationsportal om europeiskt forsknings- och innovationssamarbete
  • Taxation and Customs Union
    Welcome to the website developed and managed by the European Commission's Taxation and Customs Union Directorate-General. Here we aim to disseminate information on the Commission's work in the areas of taxation and the customs union, policy fields that contribute to the promotion of growth and development as well as to the competitiveness of EU businesses.
  • TRADE
    The Directorate General for Trade of the European Commission is in charge of implementing the common trade policy of the European Union

EU:s institutioner & organ

EU:s institutioner & andra organ
Här finns information och länkar till samtliga EU:s institutioner och organ

Gå direkt till...

• EU Newsroom
    Senaste nytt från EU. Tillgång till EU:s kalendarium och nyhetsarkiv.
  • Press release database
    Pressmeddelanden från Kommissionen, samt en del andra EU-institutioner Pressmeddelandena har länkar till originaldokumenten
  • EU Book Shop
    An online bookshop and archive of publications from the European institutions